Настоящето или Kinect технологията на Xbox

Kinect е сканиращо движенията входно устройство на Microsoft за игра на конзолата Xbox 360 и Windows компютри. С помощта на уеб камера устройството за Xbox 360 дава възможност на потребителите да контролират и да си взаимодействат с Xbox 360, без да е необходимо да се докоснете до игрови контролер, чрез естествен потребителски интерфейс, с помощта на жестове и гласови команди. Проектът е насочен към разширяване на групата от потребители на Xbox 360. Kinect се конкурира с Wii Remote Plus и PlayStation Move за Wii и домашни конзоли Windows версията е факт от 1 февруари 2012.
Kinect стартира продажби в Северна Америка на 4 ноември 2010 г. ,в Европа на 10 ноември 2010г. , в Австралия, Нова Зеландия и Сингапур на 18 ноември 2010 г. и в Япония на 20 ноември, 2010. Опциите за закупуване включват пакет с игра Kinect Adventures и конзола с 4 GB или 250 GB Xbox 360 конзола Kinect Adventures.
След продажбата на общо 8 милиона единици в първите 60 дни, Kinect държи световния рекорд на Гинес за "най-бързата продажба на потребителска електроника устройство".18 милиона единици на сензора Kinect са доставени от януари 2012 г.
Microsoft пусна Kinect комплект за развитие на софтуер за Windows 7 на 16 юни 2011г. Този комплект ще позволи разработчиците да пишат Kinecting приложения в C + + / CLI, C #, или Visual Basic. NET.
Kinect се основава на софтуерна технология, разработена от rare, дъщерно дружество на Microsoft Game Studios, собственост на Microsoft, както и на гама камера технология на израелския разработчик PrimeSense, която разработи система, която може да се тълкува специфични жестове, което прави напълно излишна употребата на ръце при контрола на електронни устройства с помощта на инфрачервен проектор, камера и специален микрочип за проследяване на движението на обекти и физически лица в трите измерения. Тази 3D сканираща система, наречена Light Coding използва вариант на 3D реконструкция базирана на образи.
Kinect сензора е хоризонтално разположен паралелепипед, свързан към малка въртяща се база и е пригоден да бъдат разположен надлъжно над или под видео дисплея. Устройството разполага с дълбочинен сензор, RGB камера, микрофон и специфичен софтуер, които осигуряват на цялото тяло 3D улавяне на движенията, разпознаване на лица и възможности за гласово разпознаване. В началото разпознаването на глас е само на разположение в Япония, Обединеното кралство, Канада и Съединените щати. Континенталната част на Европа получава функцията по-късно през пролетта на 2011 г. В момента се поддържа гласово разпознаване в Австралия, Канада, Франция, Германия, Ирландия, Италия, Япония, Мексико, Нова Зеландия, Обединеното кралство и Съединените щати. Микрофона на Kinect сензора позволява на Xbox 360 да локализира източника на шум и и отстранява страничния шум, което прави излишни слушалките при комуникация с останалите в Xbox live.
Сензорът за дълбочина се състои от инфрачервен лазерен проектор, съчетан с монохромен CMOS сензор, който улавя видео данни в 3D при всякаква светлина. Чувствителността на дълбочиннния сензор може да се регулира и Kinect софтуер е в състояние за автоматично калибриране на сензора, въз основа на играча заобикалящата го среда, в съответствие с наличието на мебели или други препятствия.
Описан от персонала на Microsoft като основна иновация на Kinect, е софтуерната технология позволяваща разпознаване на жестове, разпознаване на лица и разпознаване на глас. Според предоставената информация на търговците на дребно, Kinect е в състояние едновременно да проследи до шест души, включително двама активни играчи и движенията им. Въпреки това, PrimeSense е заявил, че броят на хората, устройството може да "вижда" (но не да обработва като играчите) е ограничен само от това - колко ще се побере в обсега на камерата.


Как работи устройството

Обратния инженеринг е установил, че различните сензори изработват видео кадрите с честота от 9 Hz до 30 Hz в зависимост от резолюцията. По подразбиране RGB видео потока използва 8-битов VGA резолюция (640 - 480 пиксела) с Байер цветен филтър, но хардуера поддържа резолюции до 1280x1024 (при по-ниска скорост на кадрите) и други формати цвят, например UYVY. Монохромния, за измерване на дълбочина, видео поток е в VGA резолюция (640 - 480 пиксела) с дълбочина на 11-бита, който предвижда 2048 нива на чувствителност. Kinect може също да предава гледката от IR камерата директно (т.е.: преди превръщането му в дълбочина карта) , както 640x480 видео или 1280x1024 при по-ниска скорост на кадрите. Kinect сензора има практически вариращи граница от 1.2-3.5 m (3.9-11 фута) разстояние, когато се използва със софтуера Xbox. Площта, предвидена да се играе на Kinect е приблизително 6 m2, въпреки че сензорът може да поддържа проследяване чрез разширен обхват от около 0.7-6 m (2.3-20 фута). Сензорът има ъглъл на виждане 57 ° хоризонтално и 43 ° вертикално, а подвижната ос дава възможност на сензора да се накланя до 27 ° нагоре или надолу. Хоризонталния обхват на Kinect сензора от минималното разстояние за гледане на ~ 0.8 м (2,6 фута) е ~ 87 см, а вертикалната поле е ~ 63 см (в резултат на резолюция от малко над 1,3 mm (.051 в) на пиксел.


Project Natal

Самият Kinect е обявен 1 юни 2009 на „E3 2009“ под кодовото име "Project Natal". Традиция на Microsoft е да използва градове като кодови имена,"Проект Натал" идва от името на бразилския град на Natal в чест на родения в бразилия Microsoft директор Алекс Кипман, който разработва проекта. Името Natal също е избрано, защото на думата Natal означава "на или свързани с раждане", отразява виждането на Microsoft за проекта като "раждането на следващото поколение на домашно забавление".
Говореше се, че стартирането на Project Natal ще бъде придружен с пускането на нова Xbox 360 конзола . Microsoft отхвърля слуховете и многократно подчертава, че Project Natal ще бъде напълно съвместим с всички конзоли Xbox 360. Microsoft показва, че дружеството счита, че е значима инициатива, която има основополагащо значение за марката Xbox като Xbox Live, Kinect е дори наричан "нов Xbox“ от директора на Microsoft Стив Балмър в реч за клуба на изпълнителните директори на Чикаго. Когато е зададен въпроса - дали въвеждането ще удължи времето преди пускането на конзола от следващо поколение (исторически около 5 години между платформи), [59] Microsoft корпоративен вицепрезидент Шейн Ким потвърди, че компанията смята, че жизнения цикъл на Xbox 360 ще продължи до 2015 г. (10 години) Корпоративния вицепрезидент Шейн Ким потвърждава, че компанията вярва, че цикъла на живот на Xbox 360 ще продължи до 2015 (10г.)
Въпреки че за сензора първоначално бе планирано да съдържа микропроцесор, който ще изпълнява операции като систематично скелетно картографиране, бе разкрито през януари 2010 г., че сензорът вече няма да включва специален процесор. Вместо това, обработка ще се извършва от едно от процесорните ядра на процесора на Xbox 360 Xenon. Според Алекс Кипман, Kinect система консумира около 10-15% от изчислителни ресурси на Xbox 360. Въпреки това, през ноември , Алекс Кипман направи изявление, че "новата технология за контрол с движения ще използва едноцифрен процент за преработка от мощност на Xbox 360,, по-малко от заявениете 10-15 на сто."
На 25 март, Microsoft запазва датата за събитие, наречено "Световна премиера „Project Natal“ за Xbox Experience 360" на E3 2010. Събитието се състоя вечерта в неделя, 13 юни, 2010 в Galen Center и включва спектакъл на Cirque Du Soleil. Тогава беше обявено, че системата ще бъде официално наречена Kinect, един голям куфар на думите "кинетични" и "свързване", които описват ключовите аспекти на инициативата. Microsoft също обяви, че в Северна Америка датата за стартиране на Kinect ще бъде 4 ноември , 2010 г. Въпреки предишни изявления, отхвърли спекулациите за нов Xbox 360 да съпътства стартирането на новата система за контрол, на E3 2010 Microsoft обяви, че е въвеждане на нов дизайн на Xbox 360, включващ конектор, готов за Kinect. Освен това, на 20 юли 2010, Microsoft обяви, че Kinect пакета с нов дизайн на Xbox 360, ще бъде на разположение с пускането на Kinect технологията.
На 16 юни 2011, Microsoft обяви, че официалното пускане на SDK за некомерсиална употреба. На 21 юли 2011, Microsoft обяви, че първата по рода си бял Kinect сензор ще бъде на разположение като част от "Xbox 360 Limited EditionKinect Star Wars пакет ", който включва и контролер на Star Wars тематика, както и копия на Kinect Adventures и Star Wars Kinect. Преди това всички Kinect сензори са в лъскаво черно.
На 31 октомври 2011, Microsoft обяви стартирането на търговската версия на Kinect за Windows програма с пускането на SDK на компаниите. Дейвид Денис, продуктов мениджър в Microsoft, заяви: "Има стотици организации, с които работим, за да им помогнем да определят какво е възможно с технологията".
На 1 февруари 2012 г., Microsoft пусна търговската версия на Kinect за Windows SDK и каза, че повече от 300 компании от над 25 страни се работят по Kinect приложения.