Настоящето или Kinect технологията на Xbox
Kinect е сканиращо движенията входно устройство на Microsoft за игра на конзолата Xbox 360 и Windows компютри. С помощта на уеб камера устройството за Xbox 360 дава възможност на потребителите да контролират и да си взаимодействат с Xbox 360, без да е необходимо да се докоснете до игрови контролер, чрез естествен потребителски интерфейс, с помощта на жестове и гласови команди. Проектът е насочен към разширяване на групата от потребители на Xbox 360. Kinect се конкурира с Wii Remote Plus и PlayStation Move за Wii и домашни конзоли Windows версията е факт от 1 февруари 2012.
Kinect стартира продажби в Северна Америка на 4 ноември 2010 г. ,в Европа на 10 ноември 2010г. , в Австралия, Нова Зеландия и Сингапур на 18 ноември 2010 г. и в Япония на 20 ноември, 2010. Опциите за закупуване включват пакет с игра Kinect Adventures и конзола с 4 GB или 250 GB Xbox 360 конзола Kinect Adventures.
След продажбата на общо 8 милиона единици в първите 60 дни, Kinect държи световния рекорд на Гинес за "най-бързата продажба на потребителска електроника устройство".18 милиона единици на сензора Kinect са доставени от януари 2012 г.
Microsoft пусна Kinect комплект за развитие на софтуер за Windows 7 на 16 юни 2011г. Този комплект ще позволи разработчиците да пишат Kinecting приложения в C + + / CLI, C #, или Visual Basic. NET.
Kinect се основава на софтуерна технология, разработена от rare, дъщерно дружество на Microsoft Game Studios, собственост на Microsoft, както и на гама камера технология на израелския разработчик PrimeSense, която разработи система, която може да се тълкува специфични жестове, което прави напълно излишна употребата на ръце при контрола на електронни устройства с помощта на инфрачервен проектор, камера и специален микрочип за проследяване на движението на обекти и физически лица в трите измерения. Тази 3D сканираща система, наречена Light Coding използва вариант на 3D реконструкция базирана на образи.
Kinect сензора е хоризонтално разположен паралелепипед, свързан към малка въртяща се база и е пригоден да бъдат разположен надлъжно над или под видео дисплея. Устройството разполага с дълбочинен сензор, RGB камера, микрофон и специфичен софтуер, които осигуряват на цялото тяло 3D улавяне на движенията, разпознаване на лица и възможности за гласово разпознаване. В началото разпознаването на глас е само на разположение в Япония, Обединеното кралство, Канада и Съединените щати. Континенталната част на Европа получава функцията по-късно през пролетта на 2011 г. В момента се поддържа гласово разпознаване в Австралия, Канада, Франция, Германия, Ирландия, Италия, Япония, Мексико, Нова Зеландия, Обединеното кралство и Съединените щати. Микрофона на Kinect сензора позволява на Xbox 360 да локализира източника на шум и и отстранява страничния шум, което прави излишни слушалките при комуникация с останалите в Xbox live.
Сензорът за дълбочина се състои от инфрачервен лазерен проектор, съчетан с монохромен CMOS сензор, който улавя видео данни в 3D при всякаква светлина. Чувствителността на дълбочиннния сензор може да се регулира и Kinect софтуер е в състояние за автоматично калибриране на сензора, въз основа на играча заобикалящата го среда, в съответствие с наличието на мебели или други препятствия.
Описан от персонала на Microsoft като основна иновация на Kinect, е софтуерната технология позволяваща разпознаване на жестове, разпознаване на лица и разпознаване на глас. Според предоставената информация на търговците на дребно, Kinect е в състояние едновременно да проследи до шест души, включително двама активни играчи и движенията им. Въпреки това, PrimeSense е заявил, че броят на хората, устройството може да "вижда" (но не да обработва като играчите) е ограничен само от това - колко ще се побере в обсега на камерата.